7.10.10

Gabungan Mahasiswa Mulong (GMM) : Suatu Pengenalan Ringkas

Gabungan Mahasiswa Mulong (GMM) merupakan satu koalisi gabungan mahasiswa yang tinggal di sekitar Mulong, Kota Bharu, Kelantan.


Diasaskan 10 tahun lepas (sekitar tahun 2000) oleh Ustaz Fattah Jaafar, Pengerusi 2 Markaz Siswazah Kelantan (MSK) yang juga penceramah bebas, dibangkitkan semula pada tahun 2009 oleh beberapa orang anak muda yang belajar di kampus luar negeri Kelantan di Kg Nilam Puri, Mulong.Sekarang legasi GMM ini dipimpin oleh Saudara Ahmad Zhafran bin Md Noor dari IPG Kampus Ipoh.

Keahlian GMM generasi baru ini sekarang baru sahaja melebihi 10 orang. Keahlian dibuka hanya kepada mahasiswa yang masih menuntut yang tinggal atau belajar di kawasan Mulong. 

Antara program yang pernah dianjurkan oleh gabungan ini ialah "Ceramah Palestin : Mana Cakna Kita?"  "Ceramah Gejala Sosial & Remaja" dan Lawatan Muhibbah Majlis Pertunangan salah seorang ahli gabungan tersebut.

Pusat bagi gerakan mahasiswa ini ialah di Masjid Ibadussalihin, Kg. Nilam Puri.

Antara program yang bakal dianjurkan oleh GMM pada waktu yang akan datang ialah Program Dakwah Turun Ke Lapangan, Kem Motivasi Anak Muda, Malam Seribu Malam dan sebagainya.

Setiap ahli GMM akan dihubungkan terus kepada Markaz Siswazah Kelantan (MSK) dan Pemuda Kawasan Kubang Kerian. InsyaAllah, akan datang gabungan ini akan cuba mendapatkan kerjasama daripada pihak Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kelantan dan badan bukan kerajaan (NGO) Islam untuk bantuan dana dan penganjuran program

Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi Setiausaha GMM, Abu Mukhtar di talian 019-4554508 atau emel ukhwahfillah_zafruddin88@yahoo.com.

"Kebangkitan Pemuda Islam Menguasai Ummat! Salam Mahasiswa"

No comments: